PORSCHE CAYENNE

پورشه کاین

قیمت:$62,695 - $77,395
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

در سال ۲۰۰۳ و بلافاصله پس از این که نسل اول پورشه کاین در اروپا عرضه شد، این خودرو توانست در بازار آمریکا نیز موفقیت هایی به دست بیاورد. مدل های کاین S و کاین Turbo جزو اولین مدل هایی بودند که به دست نمایندگی های فروش در آمریکای شمالی رسیدند. به دنبال آن تیپ پایه مدل V-6 و مدل توربو وارد بازار شدند، سپس کل محصولات کاین به بازار آمریکا عرضه شدند. در سال ۲۰۱۰ نسل دوم این شاسی بلند وارد میدان شد تا جایگزین نسل اول شود، و به همراه آن مدل های جدید نیز ظاهر شدند. در سال ۲۰۱۱ مدل هیبریدی و در سال ۲۰۱۳ مدل دیزل وارد بازار شد تا محبوبیت جهانی این شاسی بلند زیبا و قوی را افزایش دهد. نسل دوم پورشه کاین در حالی سال ۲۰۱۵ را آغاز کرد که دستخوش تغییرات زیادی در بدنه ظاهری، کابین و موتور شده است. این شاسی بلند آلمانی، نه تنها چهره‌ای تهاجمی‌تر دارد، بلکه قوی تر نیز شده است، کمپانی پورشه مدعی است که مصرف سوخت آن نیز بسیار کمتر شده است.

طراحی بدنه

Porsche Cayenne_side

Porsche Cayenne_side

با این که فقط تغییرات کوچکی در بدنه ظاهری صورت گرفته است، ولی پورشه کاین ۲۰۱۵ حکایت دیگری است. کمپانی پورشه تلاش زیادی برای بازنگری در نسل دوم این شاسی بلند انجام داده است و حاصل کار یک مدل کاملاً جدید و ارزشمند است. اگر یک نگاه گذرا به این مدل جدید بیندازیم، می‌بینیم که سپرها به کلی تغییر کرده‌اند، جلو پنجره بزرگتر و مستطیل شکل شده است، ورودی های هوا و تیغه های آن ها نیز تغییر شکل داده‌اند. طراحی چراغ های جلو کاملاً جدید است، چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز نیز شکل و ترکیبی کاملاً جدید دارند و اسپرت تر به نظر می‌رسند. کمی پایین تر، چراغ های مه شکن بازنگری شده به چشم می‌خورند که چهره پورشه کاین جدید را تهاجمی تر می‌کنند. بدنه انتهایی نیز دستخوش تغییراتی شده است. چراغ ترمزها نیز مانند چراغ های جلو کاملاً جدید هستند و ظاهری سه بعدی به خودشان گرفته‌اند. خطوط میانی درب صندوق عقب، بسیار نازک تر و طولانی ترند و باعث می‌شوند پورشه کاین چهره‌ای دینامیک و پویا به خودش بگیرد. قاب پلاک عقب نیز به نوبه خودش کشیده تر شده است و خطوط افقی روی سپر عقب نیز چهره‌ای اسپرت و شیک به آن می‌دهند. سر اگزوزها نیز از یک طراحی جدید بهره می‌برند و داخل دیفیوزر عقب جا گرفته‌اند.

طراحی داخلی

Porsche Cayenne_interior

Porsche Cayenne_interior

PORSCHE CAYENNE (5)

کابین داخلی کمتر تغییر کرده است و مهمترین بخشی که به پورشه کاین مدل ۲۰۱۵ افزوده شده است، غربیلک فرمان جدید و چند منظوره است. این غربیلک بر اساس غربیلک فرمان پورشه ۹۱۸ Spyderساخته شده است و به صورت استاندارد، به همراه پدل شیفتر و سایر دکمه های کنترلی عرضه می‌شود و دارای طرحی اسپرت تر است تا با بدنه جدید سنخیت داشته باشد. صندلی های عقب نیز مورد بازنگری قرار گرفته‌اند تا راحتی و تهویه بهتری داشته باشند. موارد دیگر دست نخورده باقی مانده‌اند ولی مشکلی ایجاد نمی‌شود چون کابین کنونی پورشه کاین بسیار خوب و بی عیب و نقص است. خریداران این شاسی بلند از تجملات زیادی از جمله: روکش های چرمی اعلا، سطوح پوشیده شده از آلکانترا و فیبر کربن و آمپرها و دیگر جزییاتی برخوردار خواهند شد که موجب افزایش رفاه و راحتی می‌شوند.

قدرت و عملکرد موتور

Porsche Cayenne_engine

Porsche Cayenne_engine

بهتر است بدانید در مورد موتور اتفاق های بیشتری افتاده است و کمپانی پورشه عزمش را جزم کرده است تا هم عملکرد را بالا ببرد، هم مصرف سوخت را پایین بیاورد. بیشترین تغییر روی موتور S E-Hybrid صورت گرفته که جایگزین موتور S Hybrid شده است. مدل هیبریدی پورشه کاین به یک موتور الکتریکی قدرتمند با نیروی خروجی بین ۴۷ تا ۹۵ مجهز است که در کنار یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری قرار گرفته است که ۳۳۳ اسب بخار نیرو تواید می‌کند. اگر هر دو موتور با هم و به صورت ترکیبی کار کنند، ۴۱۶ اسب بخار نیرو و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این پیشرانه ترکیبی به پورشه کاین هیبریدی اجازه می‌دهد ظرف ۵٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اگر این خودرو فقط با موتور الکتریکی به پیش برود، می‌تواند حداکثر ۳۵ کیلومتر راه بپیماید و به سرعت ۱۲۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پورشه کاین مدل S، موتور هشت سیلندر و ۴٫۸ لیتری‌اش را با یک موتور کوچک تر جایگزین کرده است که شش سیلندر است و ۳٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور جدید که به توربوشارژر دوگانه نیز مجهز است ۴۲۰ اسب بخار نیرو و حدود ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پورشه کاین S، به صورت استاندارد مجهز به یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک است و می‌تواند ظرف ۵٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تقریباً نیم ثانیه از صفر تا صد مدل قدیمی، کمتر است. اگر پکیج Sport Chrono را خریداری کنید، صفر تا صد این خودرو کاهش می‌یابد و به ۵٫۱ ثانیه می‌رسد. پورشه کاین Turbo نیز مانند مدل های S و هیبرید، چند اسب بخار بیشتر نیرو دارد. تأمین نیروی این مدل بر عهده یک موتور هشت سیلندر و مجهز به توربوشارژر دوگانه گذاشته شده است که  ۵۲۰ اسب بخار نیرو و حدود ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پورشه کاین توربو، یک شاسی بلند سریع و چالاک محسوب می‌شود چون می‌تواند در حالت استاندارد ظرف ۴٫۲ از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اگر پکیج Sport Chrono را خریداری کرده باشید این زمان به ۴٫۱ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. این اعداد و ارقام حیرت‌آور در کنار سرعت ۲۷۷ کیلومتر بر ساعتی قرار می‌گیرند و شما را بیشتر به شگفتی وا می‌دارند. در آخر هم به بررسی پیشرانه پورشه کاین دیزل می‌پردازیم که شش سیلندر، ۳ لیتری و مجهز به توربوشارژر است و می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار نیرو و حدود ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا صد این خودرو برابر با ۷٫۲ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کمپانی پورشه اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت هیچ یک از مدل ها را اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود در این زمینه نیز پیشرفت های زیادی صورت گرفته باشد.

نتیجه گیری نهایی

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Porsche Cayenne S E-Hybrid

PORSCHE CAYENNE (8)

پورشه کاین همیشه به عنوان یک شاسی بلند اسپرت شناخته می‌شده است، و اکنون تهاجمی‌تر و نیرومندتر شده است و چهره جدیدی نیز به خود گرفته است. البته در این چند سالی که از عمر این خودرو می‌گذرد، هرگز شاهد چنین تغییراتی نبوده‌ایم، ولی آلمانی ها این کار را به نحوی تماشایی انجام داده‌اند. پورشه کاین مدل ۲۰۱۵، نه تنها دستخوش تغییراتی در نمای ظاهری شده است، بلکه موتور نیز بسیار قوی تر شده است. شاید مهمترین تیپ از این خودرو، تیپ S E-Hybrid باشد که بسیار قوی است و مصرف سوخت پایینی نیز دارد و پورشه کاین را قادر می‌سازد در مقابل رقبای قدرش، تر و تازه و قوی ظاهر شود.

منبع:۱car

PORSCHE CAYENNE

استاندارد آلایندگی:N/A

صفر تا شصت :۵٫۴ ثانیه

قدرت:۳۰۰ اسب بخار

حداکثر سرعت:N/A

9 دیدگاه

  1. Santoor

    تنها ایرادش چراغای عقبش بود که توی نسل دوم این ایراد کاملا برطرف شد.هم زیباست،هم از لحاظ فنی عالیه.کلا بهترین شاسی بلند حال حاضره.

  2. سپهبد

    مرسی از آرشیو کامل عکس های این ماشین.اگه امکانش هست برای همه ی ماشین های سایت عکس های کامل بزارید.

  3. farrokh goodarzi

    یکی از آشناهای ما این ماشین رو داره و برخلاف بی ام و x6 فوق العاده ازش راضیه.

    • بی تردید از لحاظ فنی پورشه کاین در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به ب ام و قرار داره اما از لحاظ ظاهری وضعیت کاملا متفاوته و X6 بسیار بهتره.

  4. شهریار

    معمولیاش اونطور که باید قوی نیستن،یعنی اونجوری که آدم دلش میخواد نمیکنه موقع حرکت کردن ولی خب توربوهاش بی نظیره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ دهید؟ * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.