MERCEDES MAYBACH S600

مرسدس میباخ S600

قیمت:$190,275
Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

اولین لحظه‌ای که سلول‌های مغزتان تشخیص می‌دهند آنچه در مقابلتان قرار دارد یک مرسدس-میباخ است با احتمال قریب‌به‌یقین کلمه‌ای برای بیان حس خود پیدا نخواهید کرد! این خودرو با ورود خود شکافی عمیق در کلاس هایپرلوکس ایجاد کرده، جایی که رولزرویس و بنتلی خوش می‌درخشند. همین مورد هم شاید باعث شود که عده‌ای آن را دست‌کم بگیرند! از طرفی زنده شدن نام میباخ به‌عنوان زیرشاخه لوکس مرسدس بنز انتقادات و تعریف و تمجیدهای زیادی به دنبال داشته است؛ اما جدای از این مباحث آیا این اتاق نشیمن متحرک با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که با جد بزرگ خود دارد در حد و اندازه‌ای که باید باشد هست؟

Mercedes Maybach S600_side

Mercedes Maybach S600_side

اولین نکته این است که میباخ S600 به میزان ۸٫۱ اینچ بلندتر از نسخه معمولی مرسدس است؛ همچنین ۱۱ اینچ کوتاه‌تر از مایباخ ۵۷ و ۳۰ اینچ کوتاه‌تر از مایباخ ۶۲ می‌باشد!

نکته دوم برچسب قیمت آن است؛ قیمت پایه حدود نصف مدل‌های پیشین بوده و از حدود ۱۸۹ هزار دلار آغاز می‌شود. این قیمت حتی بین سایر مدل‌های مرسدس بنز هم بالاترین نیست (گران‌ترین مدل مرسدس بنز در حال حاضر کلاس S کوپه با قیمت پایه ۲۳۰,۹۰۰ دلار است). قیمت آپشن ها هم به میزان قابل‌توجهی کاهش پیداکرده؛ برای مثال سامانه MSC یا همان Magic Sky Control که پیش‌ازاین هزینه‌ای ۱۵,۵۰۰ دلاری داشت حالا در مدل جدید تنها با پرداخت ۲,۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

ازلحاظ ظاهری چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد چون مایباخ جدید بسیار شبیه به نسل کنونی کلاس S است به‌طوری‌که بهتر است بگوییم تفاوت‌های بسیار جزئی باهم دارند و اگر آن را نسخه‌ای فوق لوکس از کلاس S به‌حساب بیاوریم اشتباه نکرده‌ایم. از موارد قابل اشاره کوچک‌تر بودن درب‌های عقب نسبت به مدل استاندارد است، با این کار شیشه مثلثی شکل عقب نیز از درب به ستون C منتقل شده است. ستاره سه برِ مرسدس بنز نیز همچنان روی قسمت عقب، فرمان، دماغه، مرکز رینگ‌ها و پیشرانه نقش بسته است. البته نام ونشان میباخ هم فراموش نشده و روی ستون‌های C، درون کابین و قسمت پشت خودرو دیده می‌شود.

Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

در بحث فنی این کشتی فوق لوکس دارای پیشرانه‌ی V12 به حجم ۶ لیتر با دو توربو است که قدرتی معادل ۵۲۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۳۰ (۸۲۹٫۷۶) نیوتون متر تولید می‌کند. اضافه شدن جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک به آن و در دسترس بودن گشتاور از ۱۹۰۰ دور در دقیقه باعث حصول آرامش و سرعت عملی در شتابگیری ها و به‌طور کلّی تر عملکرد خودرو می‌شود که در این کلاس خودرویی واقعاً شگفتی‌آفرین است! سامانه فرمان به‌قدری نرم و سبک عمل می‌کند که به کوچک‌ترین اشارات هم واکنش نشان داده و به‌هیچ‌وجه باعث خستگی راننده نخواهد شد. به لطف سیستم تعلیق مجهز به سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) هیچ حرفی راجع به حرکات بدنه در سطوح مختلف باقی نمی‌ماند. شاید فقط اگر فرد بسیار سخت‌گیری باشید (و احتمالاً کمی هم برای ایراد گرفتن از آن خیلی مصمم باشید!) بتوانید موارد بسیار جزئی را تشخیص دهید.

Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

MERCEDES MAYBACH S600 (5)

اما نکته سوم راجع به میباخ جدید اتاق نشیمن آن است. با ورود به درون خودرو چه پشت فرمان چه قسمت نشیمن افزایش هرچه بیشتر حس لوکس و راحتی داخلی توجهتان را جلب خواهد کرد. فرمان، جلوداشبورد و کنسول کاملاً مشابه کلاس S است و همچنان همان نمایشگرهای ۱۲٫۳ اینچی دوقلو با چندین عملکرد گوناگون مورداستفاده قرارگرفته‌اند. استفاده از چوب به‌طور زیرکانه و هوشمندانه در بسیاری از قسمت‌ها دیده می‌شود. روی آینه وسط یک میکروفون تعبیه‌شده تا صدای راننده با رسایی هرچه بهتر به گوش سرنشینان عقب برسد، درواقع این میکروفون نقش تقویت و به‌اصطلاح اِکو کردن صدای راننده را به عهده دارد.

Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

صندلی‌های عقب شما را به یاد تخت‌های پادشاهان می‌اندازد، جنسشان در قسمت‌هایی از چرم گوساله بوده و پشت‌سری‌ها نیز مجهز به بالشتک و از جنس آلکانتارا (Alcantara) هستند. پشتی صندلی قابلیت خم شدن تا اندازه ۴۳٫۵ درجه را دارد که به همراه فضای پای ۱۲٫۸ اینچی (که حدود دو برابر ۶٫۵ اینچ S600 استاندارد است) به نظر نمی‌رسد ازنظر فضا مشکلی داشته باشید! البته صندلی جلو هم با دکمه‌ای که روی درب عقب جاسازی‌شده می‌تواند برای تنظیم فضا به جلو و عقب حرکت کند!

Mercedes Maybach S600

Mercedes Maybach S600

درون کنسولِ بین صندلی‌های عقب میز تاشوی آلیاژی جاسازی‌شده که برای صرف غذا یا استفاده از لپ‌تاپ و تبلت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. محل مخصوص قرار دادن نوشیدنی هم تقریباً همان‌جاست. کمی عقب‌تر هم یک یخچال کوچک قرار داده‌شده تا نوشیدنی‌های موردعلاقه‌تان را خنک بنوشید!

2016-Mercedes-Maybach-S600-131-876x535
سیستم صوتی ۱۵۴۰ واتی نیز ساخت Burmester با ۲۴ بلندگو و ۲۴ کانال تقویت‌کننده صدا است که صدای خروجی از آن بسیار عالی است. با روشن شدن پیشرانه بلندگوهای آلومینیومی دوّار چرخیده و بالا می‌آیند تا شروع به انجام‌وظیفه کنند. در بسیاری از قسمت‌ها از چرم ناپا (Nappa) و طرح لوزی شکل استفاده‌شده که حس سنگین و باوقار بودن به کابین داده است.

برای ایزوله کردن هرچه بیشتر آن تدابیر فراوانی اندیشیده شده تا به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر بتوانید باهم بحث و گفت‌وگو کنید، درباره موضوعی که فکرتان را مشغول کرده بیندیشید یا حتی چُرت کوتاهی بزنید! انتقال شیشه مثلثی شکل کوچک از درب عقب به ستون C و عایق‌کاری‌های انجام‌شده در آن ناحیه نقش بسزایی در کاهش چشمگیر سروصدا در اطراف سر سرنشینان ردیف عقب داشته است. عایق کردن کف خودرو و چرخ‌ها نیز به مقدار زیادی از ورود صداهای این قسمت به کابین جلوگیری می‌کند. در کل تمامی جزئیات بسیار دلپذیر هستند؛ با قرار گرفتن درون کابین همه‌چیز تبدیل به سکوت و آرامش می‌شود و حس قرار گرفتن در پرواز درجه‌ یک هواپیمایی لوفتانزا را خواهید داشت.

میباخ تنها یک خودروی مجلل نیست بلکه عصر تازه‌ای در کلاس هایپر لوکس است که قدرت، تجمل و کارایی را توأمان دارد و مقام آرام‌ ترین خودروی دنیا برایش دور از انتظار نیست.

منبع: پدال

MERCEDES MAYBACH S600

استاندارد آلایندگی:N/A

صفر تا شصت :N/A

قدرت:N/A

حداکثر سرعت:N/A

15 دیدگاه

  1. katy aghighi

    نسل قبلیش خیلی بهتر بود،کسی که همچین پولی برای ماشین میده،قطعا دوست داره ماشینش خاص باشه،خب این که ظاهرش کاملا شبیه به کلاس S

  2. روزبه

    میگن قبلا یک مدل بنزو که ساختن گفتن هرکی بتونه یک ایراد ازش بگیره بهش جایزه میدیم،یک استرالیایی گفت ایرادش اینه که هروقت سوارش میشم دیگه نمیخوام ازش بیام بیرون،در مورد اون بنز شاید اغراق بود ولی در مورد این کاملا صدق می کنه.

  3. MG

    آدم باورش نمیشه یک ماشین میتونه انقدر امکانات داشته باشه و لوکس باشه.هروقت ماشینایی با این کیفیت میبینم یاد تیلیغات پراید می افتم که می گفت دارای اهرم دستی تنظیم صندلی.

  4. جواد راد

    دقیقا مثل نسل قبلی داخل ماشین یک دنیای جدید،لوکس و مدرنه که اونو کاملا از سایر ماشین ها متمایز می کنه،حتی از رولزرویس فانتوم و بنتلی مولسان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ دهید؟ * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.