MERCEDES BENZ CLS-CLASS

مرسدس بنز CLS

قیمت:$66,915 - $76,625

 

Mecedes Benz CLS

Mecedes Benz CLS

مرسدس‌بنز برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ مدل CLS را با نام اتاق w219 معرفی کرد. با معرفی این خودرو، کلاس جدیدی تحت عنوان کلاس کوپه ۴در، در دنیای اتومبیل به وجود آمد. تولید نسل قبل CLS که تا مدتی الهه زیبایی مرسدس‌بنز محسوب مي‌شد، سال ۲۰۱۰ متوقف شد و جای خود را به مدل جدید، یعنی اتاقW218 داد. این نسل از CLS هم در زیبایی دست کمي‌ از نسل قبلی ندارد و در مدت کوتاهی پس از معرفی، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بنز شد.

MERCEDES BENZ CLS (4)

برای این که درک کنید CLS جدید چگونه در اینگل اشتاد و مونیخ اعلام جنگ کرده است باید نگاه عمیق‌تری داشته باشید. از نظر تزئینی،CLS جدید فقط چراغ‌های جدید جلو، نمای جلوی پایین‌تر، جلوپنجره و نمای عقب بازنگری شده را دریافت کرده است. نگاه‌ها به سوی بهبودهای انجام شده بر روی این خودروی زیبا جلب می‌شود و به نظر می‌رسد که خودرو ظرافت بیشتری را دارد. تغییرات نمای داخلی نیز سبک بوده و در این میان می‌توان به اضافه شدن غربیلک فرمان جدید و نویگیشن شناور بنز و نمایشگر سرگرمی اشاره کرد.اما باید به این شاهکار مرسدس بنز خیلی عمیق‌تر نگاه کنید!

Mercedes Benz CLS_engine

Mercedes Benz CLS_engine

شاید بزرگ‌ترین تغییر در زیر کاپوت نهفته است. با اذعان به این نکته که رقبا مدل‌های کم‌مصرف‌تر شش سیلندر را پیشنهاد می‌کنند و مصرف‌کننده‌ها نیز آن‌ها را دوست دارند، بنز CLS400 جدید را با یک موتور ۶ سیلندر توئین توربو معرفی کرده است. این موتور خوبی است و همان موتوری است که سال گذشته در E کلاس تست شده است. موتور ۶ سیلندر تورک بیشتری دارد و نیروی خود را تقریباً به صورت خطی و در دورهای بالاتر ارائه می‌کند. این موتور قدرت کافی را برای اکثر مصرف‌کننده‌ها فراهم می‌کند البته باید گفت که این موتور شبیه هیولاهای ۸ سیلندر توئین توربوی موجود در CLS550 و CLS63 AMG نیست اما بسیار سریع و در عین حال نرم و روان است. صدای موتور خیلی به گوش نمی‌رسد و در اصطلاح غرغر نمی‌کند زیرا که یک موتور برای عملکردهای بالا نیست به همین خاطر است که بنز آن را ساکت و آرام نگاه داشته است.

Mercedes Benz CLS_side

Mercedes Benz CLS_side

دومین تفاوت کلیدی، سیستم تعلیق با فنرهای فولادی در CLS400 است در حالی که مدل‌های دیگر سیستم تعلیق بادی دارند. در حالت Comfort تفاوت محسوسی در سواری بین این مدل و مدل CLS550 با سیستم تعلیق بادی وجود ندارد. سواری خودرو نسبتاً نرم و راحت است و بسیاری از عیوب جاده را خنثی می‌کند. خودرو در پیچ‌ها اندکی کج می‌شود اما باید گفت که حرکات بدنه به خوبی تحت کنترل هستند. با وجود فرمان سریع و منطقی و پاسخ مناسب پدال گاز، CLS400 به عنوان یک سدان لوکس پیچ‌ها را به خوبی طی می‌کند. اوه ما را ببخشید! باید گفته شود “چهار در کوپه”!

Merecedes Benz CLS

Merecedes Benz CLS

با کمترین تغییرات شما عیناً می‌توانید حدس بزنید که سواری CLS550 نیز به همان خوبی مدل قبلی خواهد بود. البته موتور ۸ سیلندر توئین توربو قدرت بیشتری دارد و صدای بهتری را تولید می‌کند. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک CLS550 که مختص این خودرو بوده نرم‌تر است و به نظر می‌رسد که بهتر از نمونهٔ ۷ سرعتهٔ قبلی با موتور ارتباط برقرار می‌کند. در مقایسه با CLS400 به نظر می‌رسد که این گیربکس سریع‌تر عمل می‌کند.CLS550 با دارا بودن سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مزیت بزرگی را نسبت به CLS400 به دست آورده است. در حالت اسپرت این سیستم تعلیق می‌تواند ثبات و سختی بیشتری داشته باشد و سواری استوارتری را ایجاد کند البته این کار باعث نمی‌شود که خودرو حالت ناملایم و خشن پیدا کند. با استفاده از این سیستم تعلیق همچنین حرکات بدنه در سر پیچ‌ها قدری کاهش پیدا می‌کند. روی هم رفته قدرت اضافی و سیستم تعلیق بادی، از این خودرو یک سدان اسپرت شکیل و آراسته می‌سازد. لازم به گفتن نیست که این خودرو بهتر از CLS قبلی است.

Mercedes Benz CLS_interior

Mercedes Benz CLS_interior

زمانی که شما همانند یک فرد جوان رانندگی نمی‌کنید هر ۳ مدل برای هر رفت‌وآمدی راحت هستند. داخل کابین ساکت و آرام است، صندلی‌ها راحت‌اند و سواری آن نیز حتی در مدل AMG خوب است.

منبع: پدال

MERCEDES BENZ CLS-CLASS

استاندارد آلایندگی:۱۹/۲۶

صفر تا شصت :۵٫۱ ثانیه

قدرت:۳۲۹ اسب بخار

حداکثر سرعت:۱۳۱ مایل بر ساعت

19 دیدگاه

    • علت این تغییر به سیاست های این کمپانی در مورد مباحث محیط زیستی مربوط میشه اما با وجود کاهش حجم موتور،قدرت این ماشین افزایش چشم گیری نسبت به نسل قبلی داشته.

  1. s.b

    Enghadr ke benz baraye cheraghaye in mashin vaght gozashte,saipa vase sakht kole pride hamchin vaghti nazashte va hamchin zahmati nakeshide.cheraghash donyayie vase khodesh.

    • CLS در سال ۲۰۰۴ از تلفیق کلاس S (که از کلمه ی special گرفته شده) و CL (که از کلمه ی coupe long گرفته شده) تولید شد و مرسدس بنز با تولید این خودروی کوپه ی چهار درب،کلاس جدیدی به دنیای اتومبیل معرفی کرد.

  2. Davood Mirzaei

    در زمینه ی طراحی و ساخت خودرو هنر نزد آلمانیا است و بس.کلاس کوپه ی چهار درب با بنز سی ال اس به دنیا معرفی شد اونوقت بعضیا میان میگن پانامرا بهتر از اینه و … .اصلا به این نمیخوره پانامرا.

  3. لیلا

    همیشه وقتی به طراحی مانیتور جلوی مدل های مختلف بنز نگاه می کردم احساس می کردم که این طراحی میتونه قشنگ تر از این باشه،مثلا طراحی جنسیس به نظرم بهتر بود.اما وقتی یک روز ظهر سوار جنسیس شدم،تازه متوجه علت این طراحی شدم.نور آفتاب به مانیتور میخورد و دیگه عملا غیرقابل استفاده بود.

  4. نیما

    سواریش یک مقدار خشکه ولی در مجموع بی نظیره.صندلی های عقبشم برخلاف انتظار از یک کوپه،کاملا جادار و مناسبه.در مجموع کار بنز عالی بوده.بالاخره یک ماشین مناسب برای رده ی سنی جوونا ساخت که از بی ام و سرتر باشه.

    • بهادر

      من نمیدونم منظور شما از خشک چیه،اگه با بنز S مقایسه کنیم بله خشکه وگرنه به عنوان یک ماشین کوپه اگه بهش نگاه کنیم سواریش فوق العادست.حتی بهتر از پانامرا

      • emad

        آقا جای دیگه نگو سواریش از پانامرا بهتره چون مطمئنم که بهتون می خندن.اصلا سواریش قابل قیاس نیست با پانامرا.پانامرا با s رقابت میکنه.

      • نیما

        خب من به شخصه انتظارات خیلی زیادی از این ماشین دارم.با s مقایسه نمی کنم ولی طبعا با کوپه هایی مثل cl هم مقایسش نمی کنم.چون دقیقا بین این دوتاست و سواریش هم بین این دو ماشینه که البته انتظار من ازش بیشتره.

  5. داریوش

    یک سیستم جالب به کار رفته در این ماشین اینه که با افزایش سرعت که با افزایش صدای موتور همراهه،صدای ضبط خودبه خود میره بالا.

  6. Nader Amiri

    جالبه که بنز با یک تغییرات ظاهری کوچک ماشین رو کاملا منقلب می کنه.چراغ های جلوش نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده ولی خیلی خوشگل تر شده،فضای داخلی هم خیلی بهتر شده،کلا بی نقصه این ماشین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ دهید؟ * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.