CHEVROLET CORVETTE

شورلت کوروت

قیمت:$55,995 - $64,995
Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

نسل جدید شورلت کوروت دستخوش بازنگری کلی نشده است. این خودرو وقتی سال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت (مدل C7) عنوان کامل‌ترین و ناب‌ترین شورولتی که تاکنون ساخته شده است را به خودش اختصاص داد، این مدل چنان قوی و نیرومند بود که گویی کمپانی شورلت یک موتور جت روی آن نصب کرده است. در سال ۲۰۱۵ شورلت کوروت نام Z06 را بر خودش گذاشته و در دو مدل کوپه و کروک روانه بازار شده است. این خودرو از یک موتور ۸ سیلندر و مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که قادر است ۶۵۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند که بی شباهت به نیروی شاتل‌های فضایی نیست. شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵، از پورشه ۹۱۱ قیمت کمتری دارد و می‌تواند همه خودروهای رقیب را از میدان به در کند. طبیعی است که شورلت کوروت Z06 از سیستم تعلیق و سیستم ترمز به روز شده‌ای بهره می‌برد ولی تغییر و تحولات به همین موارد محدود نمی‌شوند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس شش سرعته قدیمی شده است که در نسل قبلی شورلت C6 به کار گرفته می‌شد. بنا به گفته کمپانی شورلت، این گیربکس هشت سرعته، بهتر از گیربکس دو وضعیته PDK که روی خودروهای پورشه نصب می‌شود، عمل می‌کند. در مدل جدید این کوپه قدرتمند، تجهیزات پیشرفته‌ای نیز به کار گرفته شده است که از میان ‌آن‌ها می‌توان به ارتباطات نسل چهارم (۴G)، اتصال Wi-Fi و سیستم Performance Data Recorder اشاره کرد. این سیستم تصاویر را از طریق یک دوربین ۷۲۰P که در جلوی خودرو قرار دارد روی صفحه نمایشگر به نمایش می‌گذارد. در مجموع می‌توان گفت دلایل زیادی برای خریدن شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ وجود دارد چون کابین داخلی بسیار ارتقا یافته است و هندلینگ نیز واقعاً بی‌نظیر است. موتور نیز اگر زیاد به آن فشار نیاورید، مصرف سوختی معادل ۹٫۱۲ لیتر خواهد داشت. شاید مقایسه کردن شورلت کوروت با رقبای اسپورتش کار منصفانه‌ای نباشد ولی پورشه ۹۱۱ مدعی است که به لطف صندلی‌های عقب کوچکش در عقب، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و از طراحی یک‌دست و هماهنگی برخوردار است ولی عملکرد پایین‌تر و قیمت بیشتری دارد.

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

CHEVROLET CORVETTE (4)

شورلت کوروت مدل ۲۰۱۵  هم به صورت کوپه و هم به صورت کروک به بازار عرضه می‌شود و تیپ‌های آن عبارتند از: تیپ پایه Stingray، تیپ Stingray Z51 و تیپ Stingray Z06. مدل کوپه از یک سقف سخت بهره می‌برد که جمع می‌شود و داخل صندوق عقب قرار می‌گیرد، مدل کروک نیز دارای یک سقف پارچه‌ای برقی است که در سرعت‌های زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند جمع بشود. تیپ‌های Stingray  و Stingray Z51 چند ریز شاخه به نام‌های ۱LT ، ۲LT  و ۳LT دارند. زیر شاخه‌های تیپ Stingray Z06 نیز عبارتند از: ۱LZ، ۲LZ و ۳LZ. تجهیزات تیپ ۱LT عبارتند از: رینگ‌های ۱۸ اینچی در جلو، رینگ‌های ۱۹ ایتچی در عقب، ترمز برمبو، چراغ‌های زنون، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، کروز کنترل، روکش چرمی، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت حرکت در هشت جهت و فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین. فناوری‌های پیشرفته‌ای که داخل کابین به چشم می‌خورند نیز عبارتند از: سیستم OnStar، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی ویژه نمایش اطلاعات ضروری به راننده، سیستم تفریحات و سرگرمی MyLink به همراه یک نمایشگر ۸ اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی  Bose به همراه ۹ بلندگو و دو درگاه USB، کارت‌خوان SD و رادیوی ماهواره‌ای. تجهیزات تیپ ۲LT عبارتند از: آینه الکتروکرومیک، نمایشگر مجازی، روکش بار، تزیینات رنگی در داخل کابین و بر روی تکیه گاه دست، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و دارای تنظیمات زیاد، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی ارتقا یافته Bose به همراه یک ساب‌ووفر. تجهیزات تیپ ۳LT نیز به شرح زیر است: روکش چرمی، پنل ابزار و نمایشگر GPS رنگی (که در تیپ‌های پایین‌تر به صورت سفارشی قابل خریداری است). زیرشاخه‌های  ۲LT و ۳LT از تیپ Z51 دارای چندین پکیج مختلف هستند. پکیج Pacific Design (فقط برای مدل کوپه) دارای این تجهیزات است: نوارهای سیاه رنگ روی بدنه، رینگ‌های سیاه رنگ، کالیپرهای قرمز، تزییناتی از جنس فیبر کربن روی بدنه و کابین داخلی و صندلی‌های اسپرت. پکیج Atlantic Design (فقط برای مدل کروک)، از این تجهیزات بهره می‌برد: بادشکن جلو، طرح‌های گرافیکی بر روی کاپوت و صندوق عقب، هواکش‌های خاکستری و ساک مخصوص حمل اسباب و اثاثیه.

تیپ Z06 1LT همه تجهیزات تیپ Z51 1LT را داراست و این موارد را نیز به آن‌ها اضافه می‌کند: توربوشارژر، کمک فنرهای تطبیقی، سیستم تعلیق اسپرت، دیسک ترمزهای بزرگ‌تر، تایرهای پهن، کاپوت از جنس فیبر کربن، نمایشگر مجازی، غربیلک فرمان با نیمه پایینی تخت و پره‌هایی از جنس فیبر کربن. تیپ Z06 2LZ همه از همه تجهیزات فوق به جز نمایشگر مجازی برخوردار است. تیپ‌های Z06 3LZ و ۳LT نیز فقط تزییناتی از جنس جیر به موارد فوق اضافه می‌کنند. تجهیزات پکیج Carbon-Fiber Aero شامل این موارد می‌شوند: بادشکن جلو از جنس فیبر کربن، رکاب‌های فیبر کربنی و بادشکن بزرگ‌تر عقب. تجهیزات پکیج Z07 Performance از این تجهیزات بهره می‌برد: بادشکن عقب قابل تنظیم (برای عملکرد بهتر درب صندوق عقب) تایرهای مخصوص و دیسک ترمزهای بزرگ از جنس کربن-سرامیک. صندلی‌های اسپرت برای همه تیپ‌ها و مدل‌ها به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. مدل‌های کوپه هم می‌توانند به صورت سفارشی به از سقف شفاف بهره‌مند بشوند.

قدرت و عملکرد موتور

Chevrolet Corvette_engine

Chevrolet Corvette_engine

نیروی پیشران تیپ‌های Stingray و Stingray Z51  را یک موتور ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری تامین می‌‍کند که نیرویش را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این موتور به صورت استاندارد قادر است ۴۵۵ اسب‌بخار نیرو و حدود ۶۲۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اگر پمپ‌های اگزوز که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند را انتخاب کنید، نیرو به ۴۶۰ اسب‌بخار و گشتاور به حدود ۶۳۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. گیربکس استاندارد، یک گیربکس هفت سرعته دستی است ولی یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. میزان مصرف سوخت با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی، ۱۳٫۰۳ لیتر (۱۶٫۱۰ لیتر در شهر و ۹٫۴۴ لیتر در بزرگراه) برآورد می‌شود. میزان مصرف سوخت با گیربکس اتوماتیک نیز تقریباً مشابه است و در سیکل ترکیبی به ۱۳٫۶۹ لیتر (۱۷٫۱۱ در شهر و ۹٫۴۴ در بزرگراه) بالغ می‌شود. تیپ Z06 مجهز به یک موتور ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری است که از توربوشارژر بهره می‌برد و قادر است ۶۵۰ اسب‌بخار نیرو و حدود ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک نیز می‌توانند در کنار این گیربکس قرار بگیرند. در تست سرعت، شورولت Stingray Z51 کوپه با گیربکس دستی، توانست ظرف ۴٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کمپانی شورولت مدعی است شورلت Z06 شتاب صفر تا صدی حدود ۳ ثانیه دارد که واقعاً شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی و امکانات خاص

Chevrolet Corvette_interior

Chevrolet Corvette_interior

کیفیت مواد مصرف شده در کابین داخلی بسیار خوب هستند ولی ظاهراً مواردی کوچکی نظیر دکمه استارت از پورشه ۹۱۱ الهام گرفته است. صندلی‌ها عالی و خوش ترکیب هستند و در همه وضعیت‌های رانندگی، بسیار خوب از کمر حمایت می‌کنند. یک نمایشگر در وسط کنسول قرار گرفته است که به راننده اجازه می‌دهد پنج حالت مختلف رانندگی را انتخاب کند. این حالت‌ها عبارتند از: Weather، Eco، Tour، Sport و Track. این حالت‌های مختلف رانندگی، در فرمان، گاز، گیربکس و سیستم کنترل پایداری، تغییراتی ایجاد می‌کنند. مالکان مدل‌های کوپه از فضای زیاد بار لذت خواهند برد که به ۰٫۴۲ متر مکعب بالغ می‌شود. این فضا، جای کافی برای گنجاندن اسباب و اثاثیه و ساک‌های گلف را فراهم می‌کند. ظرفیت صندوق تیپ کروک نیز به ۰٫۲۸ متر مکعب می‌رسد.

تجربه رانندگی

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی شورلت کوروت مدل ۲۰۱۵ جنان قوی و انعطاف‌پذیر است که واقعاً یک موتور رویایی به نظر می‌رسد. این موتور گشتاور بالایی تولید می‌کند و قاطعانه می‌توان گفت از عملکردی بی‌نظیر برخوردار است و صدایی گوش نواز از اگزوزها به بیرون می‌فرستد. این موتور هیچ کم و کسری ندارد و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز با تعویض دنده‌های سریعش، بر عملکرد بالای آن مهر تایید می‌زند. این خودرو حتی با تایرهای معمولی نیز از چسبندگی بی‌نظیری برخوردار است، سیستم کنترل پایداری نیز به راننده اجازه می‌دهد با ایمنی بالا پیچ و خم‌ها را پشت سر بگذارد. در مجموع می‌توان گفت اگر به دنبال یک خودرو اسپرت می‌گردید که در همه فصول کارآیی داشته باشد و پول هم برایتان اهمیت ندارد، نمی‌توانید گزینه‌ای بهتر از شورولت کوروت مدل ۲۰۱۵ پیدا کنید.

منبع:۱car

CHEVROLET CORVETTE

استاندارد آلایندگی:۱۶/۲۹

صفر تا شصت :۳٫۷ ثانیه

قدرت:۴۶۰ اسب بخار

حداکثر سرعت:۱۸۱ مایل بر ساعت

5 دیدگاه

  1. جاوید

    ماشین فقط شورلت اونم از نوع کاماروش.تو کیش نسبتا زیاده،واقعا آدم دوس نداره از سواریش دست بکشه

  2. سیاوش

    با دیدنش یاد فیلم زن ها فرشته اند میوفتم که نیکی کریمی داشت و باهاش امین حیایی رو اغوا کرد.واقعا نمیشه در مقابلش مقاومت کرد

  3. chrismas

    مدل کوپش خیلی بهتر از رودجسترشه،نمیدونم چرا رودجسترش رو هم زدن!این کار رو بنز هم در مورد SLS انجام داد که مدل معروف پروانه ای رو به رودجستر تغییر داد،البته توی برنامه ی تخت گاز گفتن خیلی خوب شده ولی به نظر من اصلا.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ دهید؟ * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.